Tandborstning

Hundarna har hjälpt mig med en riktigt bra rutin omkring tandborstningen. De är så matdrivna att de gärna låter mig borsta deras tänder för belöningen de får efteråt, några små kulor torrfoder från en provpåse. Nu tar hundarna själva initiativet till tandborstningen genom att komma och stirra på mig vid badrumsdörren när jag börjar med min kvällsrutin. Jag kan avslöja att det hade blivit mycket mera sällan borstat om det bara hängde på mig.

Bilden har ni kanske redan sett på instagram

Som ni ser på bilden använder Abbie en vanlig tandborste. Mackan kör med eltandborste. Hon är väldigt hanterbar och det var egentligen inga problem att börja med elborsten. Abbie ska också få testa det så småningom, men hon är ganska kittlig (märks när man klipper hennes klor) så jag är inte säker på att det kommer att gå bra.

Och … till människor ger man inte något att äta efter att man borstat tänderna, det vet jag, men Mackan och Abbie är faktiskt hundar och jag tror vinsten av tandborstning är större än faran med ätandet.

Och … det är någon annan som ansvarar för Joys mun.

Lämna en kommentar